Vandaag eindelijk weer verder om de keerlus te kunnen testen. Alles volgens de tekening goed aangesloten maar toch kortsluiting bij het binnen rijden van D3 (zie tekening) Alles nogmaals doorgemeten en volgens mij zou het toch goed moeten zijn? Nog een keer de tekening erbij en de bedrading gecontroleerd, opeens zag ik het, sectie D3 had ik aan de verkeerde spoorstaaf aangesloten en geïsoleerd , dus aan de kant waar je de A ziet. Alles omgedraaid, nieuwe rails voor de isolatie geplaatst en het werkt als een zonnetje. 

Komen we aan het volgende probleem, de overgang tussen de baan en de keerlus (deze moet demontabel blijven om toch nog bij het raam te kunnen). Geprobeerd alles keurig uit te lijnen en bij de achterste 2 sporen (keerlus op) lukt dat ook prima. Echter bij het voorste spoor (keerlus af) lijkt het of de loc een klein stukje opwipt en daarna geen stroom meer krijgt. Echter met een heel licht zetje rijdt de loc weer verder, dus ook geen stroom probleem.

Al geprobeerd met diverse opvulstukjes de rails op gelijke hoogte te krijgen maar steeds een stilstand op dit punt. Alles lijkt helemaal vlak te liggen dus ik snap hem even niet, centrale blijft ook ingeschakeld dus ook geen kortsluiting. Morgen maar proberen een ander stukje rail erin te leggen, dus vannacht eerst de ballast losweken.