Zo lekker een weekje vakantie gehad. Naast de reguliere werkzaamheden in en om het huis ook tijd gehad om weer flink wat dingen aan de treinbaan te doen.
Als eerste de keerlusmodule in het klimspiraal gemonteerd en aangesloten. De module zit in het dalende deel van de keerlus en de hele eerste omwenteling wordt geschakeld.
Daarna nieuwe wissel decoders in elkaar gesoldeerd (5 stuks) dit ter vervanging van de oude wisseldecoders die door de aansluiting met Dupont kabels erg storings gevoelig zijn.
Wissel decoders getest en daarna op en onder de baan gemonteerd. 2 wisseldecoders op de baan voor het schaduw station en 3 wisseldecoders onder de baan voor het hoofd station. In totaal worden er nu 50 servo’s (en iets minder wissels) aangestuurd.
Ook een nieuwe voeding (5 volt en 3 Ampère) voor de wisseldecoders geplaatst zodat deze nu vanuit een centraal punt gevoed worden in plaats van iedere wisseldecoder met zijn eigen voeding. En verder de bekabeling wat verder gefatsoeneerd. Alleen in de rechterhoek moeten de draden van de bezetmelders nog wat netter worden aangesloten.
Vanavond voor de eerste keer proefgereden (zonder de keerlus voor het raam) en alles lijkt nu naar behoren te werken. Dus in de loop van de week de keerlus voor het raam ook weer monteren en dan eens kijken of ik ook volledig automatisch treinen kan laten rijden. Het is een boel (bijna onzichtbaar) werk geweest maar ben er zeer tevreden over.
Nu kunnen we beginnen met de perrons op maat te maken (op sommige plaatsen loopt de locomotief tegen de rand) en dan kunnen we gaan ballasten en de baan verder aankleden.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.